چهارم دبستان

به اشیایی که میدان مغناتیسی تولید کنند، آهنرُبا گفته می‌شود. آهنربا جهت جداسازی ضایعات اهنی  در صنایع مختلف کاربرد دارد و در انواع مختلف دستی، الکتریکی، دائم و ... وجود دارد. نوعی از آهنرباها در دزد گیر لباس  کاربرد دارد و برای جدا کردن تگ های لباس‌ها استفاده می‌شود.

مواد مغناطیسی جزء جدانشدنی فناوری مدرن هستند. آهنرباها یکی از اجزای مهم بسیاری از وسایل الکترونیکی و الکترو مکانیکی هستند. کاربرد عمدهٔ اهن ربای دائم در تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی و بالعکس است (مانند موتور های الکتریکی و ژنتورها) . مغناطیس‌ها همچنین در حافظه‌های مغناطیسی (صفحات هار دیسک و فلابی دیسک ها و کارت‌های پلاستیکی حافظه) کاربرد دارند.

همچنین آهن‌رباها در صنایع مختلف جهت جداسازی ضایعات آهن کاربرد فراوان دارند.

در آهنربای الکتریکی با قطع جریان برق ، خاصیت آهنربایی آهن نیز از بین می رود ؛ اما اگر هسته به جای آهن از فولاد باشد ، پس از قطع جریان نیز خاصیت آهنربایی مدتی حفظ میشود .

از آهنربای الکتریکی در ساختن زنگ اخبار ، بلند گو ، جرثقیل الکتریکی و ... استفاده میشود .

خاصیت آهنربایی در مقابل ضربه ، گرما و گذشت زمان آسیب پذیر است . در هنگام نگهداری آهنربا بهتر است دو انتهای هر کدام  رابا تیغه ی آهنی بپوشانید.

کره ی زمین مانند یک آهنربای تیغه ای می ماند که قطب شمال آن در جنوب جغرافیایی کره ی زمین و قطب جنوب آن در شمال جغرافیایی کره ی زمین واقع است .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان چهارم دبستان و آدرس dabestanefaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 227
بازدید دیروز : 49
بازدید هفته : 299
بازدید ماه : 387
بازدید کل : 15669
تعداد مطالب : 375
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس