لیمو
 
چهارم دبستان





لیموی ترش

هم ترشم هم شیرین

 

من میوه ای هستم با دو مزه: ترش و شیرین.از خانواده ی پرجمعیت مرکبات و پر از ویتامین ث هستم. دو فصلی ام یعنی هم تابستان من را می خورند و هم زمستان .پتاسیم،کلسیم،فسفر،آهن و ویتامین آ و ب هم دارم.
لیموی ترش
بیشتر در فصل تابستان سر و کله ام پیدا می شود؛ ولی در فصل های دیگر هم کاملاً غیبم نمی زند؛ هستم اما کمتر.

 

من به چه دردی می خورم؟

داروی ضد سرما خوردگی

اگر سرما خوردی و گلو درد داشتی، یک فنجان آب جوش تهیه کن و یک قاشق چایخوری عسل توی آن بریز و هم بزن. بعد دو قاشق چایخوری از آب آن به من اضافه کن و بخور. این شربت را صبح و شب بنوش. اگر تابستان بود، همین شربت را با آب خنک درست کن.

رفع تشنگی

من تشنگی را از بین می برم اگر خیلی تشنه ات بود مقداری از آب من را توی یک لیوان شربت (شکر و آب) با توی چایی ات بریز و بخور. این طوری مجبور نمی شوی پشت سر هم چند لیوان آب یا چای بخوری و دل درد بگیری!

ضد عفونی کننده

اگر جایی رفتی و آب تصفیه شده نداشتی یا نمی توانستی آب را بجوشانی چند قطره از آب مرا توی آن بریز تا برایت ضد عفونی کنم. برای هر لیوان آب نصف قاشق چایخوری آب لیمو کافی است.

سفید کننده دندان

برای داشتن دندان های سفید هفته ای یکبار به جای شستن دندان هایت با خمیر دندان با آب تازه ی من مسواک کن.

ضد زگیل

پوستم را بکن نگران نباش؛ دردم نمی گیرد! آن را به مدت 8 روز داخل سرکه بگذار . حالا یک جور داروی ضد زگیل داری. از این دارو روزی دوبار(صبح و شب) روی زگیلت بمال تا به کلی از بین برود.

محافظ ناخن

اگر ناخن هایت زود به زود می شکند یک هفته هر روز دو بار آب تازه ی مرا با قدری پنبه روی ناخن هایت بمال . بعد از یک هفته ناخن هایت نشکن خواهد شد !

لیموی عمانی

لیمو عمانی کمی با من فرق دارد و از من ترش تر است ؛ او هم یکی از اعضای خانواده ما لیموهاست. که برای خشک کردن و نگه داشتن مناسب است. یکی از دلایل خوشمزه شدن خورشت قیمه یا قورمه سبزی همان لیمو عمانی است. لیمو عمانی اشتها آور و برای معده خیلی مفید است. فقط یادت باشد با معده خالی آن را نخوری.

گرفتن آب لیمو

مصرف من به شکل تازه خیلی بهتر است اما چون در فصل زمستان سخت پیدا می شوم.مردم آب مرا می گیرند و در منزل نگه می دارند تا در طول زمستان از آن استفاده کنند. گرفتن آب لیمو و نگهداری از آن راه دارد.اگر کسی راهش را نداند ممکن است بد مزه و خراب شود. برای گرفتن آبم باید یک روز در آب بخیسانید این طوری می توانید پوستم را به آسانی جدا کنیدبعد من را از وسط نصف کنید تا دانه هایم را در آورید چون خیلی تلخ مزه اند وقتی کار آب گیری تمام شد آب لیموها را در شیشه بریزید و در جای تاریک قرار دهید چون نور خورشید باعث می شود ویتامین ث خودم را از دست بدهم.  
لیموی شیرین
شیرین من هم یکی از بهترین داروها برای سرما خوردگی وپایین آوردن تب است.
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان چهارم دبستان و آدرس dabestanefaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 49
بازدید هفته : 128
بازدید ماه : 216
بازدید کل : 15498
تعداد مطالب : 375
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس