اینترنت
 
چهارم دبستان

اینترنت چیست؟
اينترنت نام شبکه اي است که در آن ميليونها کامپيوتر از سراسر جهان به هم متصل شده اند. اين کامپيوترها يا براي شرکت هاي بزرگ مي باشند که فقط برنامه نویسان می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند يا اينکه از کامپيوترهايي هستند که در خانه مورد استفاده قرار مي گيرند. از اينترنت براي ارتباط و ارسال اطلاعات در شکل هاي مختلف استفاده مي شود.با استفاده از ایمیل( Email) مي توانيد نامه ها و انواع مختلف فايل ها را به اشخاص ديگري بفرستيد.

معرفی مرورگرها
اشخاصی که از اينترنت استفاده می کنند با استفاده از نرم افزارهایی معروف به "مرورگرهای وب " از اطلاعاتی که بر روی اینتر نت قرار دارند استفاده می کنند.

تعدادی از معروف ترین مرورگرهای موجود عبارتند از :

• Internet Explorer (اینترنت اکسپلورر)
• Mozilla(موزیلا)
• Firefox (فایرفاکس)
• Opera(اپرا)

Isp (مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی )چیست ؟
یک ISP و یا Internet Service Provider ، شرکتی است که دسترسی به اینترنت و بقیه سرویس های وب را امکان پذیر می کند. مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت علاوه بر نگهداری و پشتیبانی از یک خط مستقیم به اینترنت ، فعالیت های گوناگون دیگری نظیر نگهداری و پشتیبانی از سرویس دهندگان وب را نیز انجام می دهند .این مراکز با ارائه نرم افزارهای لازم ( در صورت ضرورت ، یک رمز عبور حفاظت شده و یک شماره تلفن برای تماس با شبکه ، امکان استفاده از اینترنت و مبادله نامه های الکترونیکی را در اختیار اشخاص قرار می دهند .بعضی از مراکز ISP خدمات اضافه دیگری را نیز ارائه می کنند . مراکز ISP دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی می باشند . برخی از آنان توسط افراد کمی اداره می شوند و تعدادی دیگر شرکت هائی بزرگ هستند که خدمات گوناگونی را در اختیار اشخاص قرار می دهند . مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت دارای محدوده عملیاتی متفاوتی نیز می باشند . مثلا” بعضی از آنان خدمات خود را صرفا” در سطح یک شهرستان ارائه داده و بعضی دیگر دارای قابلیت های منطقه ای و حتی بین المللی می باشند .

برای مشاهده صفحات اینترنت احتیاج به برنامه مخصوصی دارید که در ویندوز به آن internet explorer (اینترنت اکسپلورر) می گویند.

این برنامه از روش های زیر قابل اجرا است



هر صفحه ای که در فضای اینترنت مشاهده می کنید دارای یک آدرس مخصوص به خود است که برای باز کردن هر صفحه به آدرس آن احتیاج داریم،آدرس های اینترنتی چیزی شبیه به عبارت روبرو است: http://www.yahoo.com

می توانید در قسمت نشان داده شده آدرس را وارد کنید


و در آخر کلید enter را فشار دهید ویا دکمه را کلیک کنید

برای مشاهده صفحات اینترنت احتیاج به برنامه مخصوصی دارید که در ویندوز به آن internet explorer (اینترنت اکسپلورر) می گویند.

معرفی گوگل و یاهو
می توان موضوعات دلخواه را با استفاده از بعضی سایت ها مانندyahoo و google از طریق اینترنت دریافت کرد .شما می توانید واژه یا عبارت دلخواهتان را وارد کنید تا سایت هایی که آن کلمه را دارند به شما نشان دهد.شما با دوبار کلیک بر روی آنها می توانید آنها را باز کنید.

روش کار به این صورت است:
1-آدرس سایت google را وارد می کنیم.
2-در صفحه باز شده کلمه موردنظر را وارد می کنیم و enter می کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان چهارم دبستان و آدرس dabestanefaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 325
بازدید دیروز : 49
بازدید هفته : 397
بازدید ماه : 485
بازدید کل : 15767
تعداد مطالب : 375
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس